Таким
уже створений наш світ, що всі живі організми природи повинні все своє життя
дбати про особисту безпеку. Крім того, вони ще повинні дбати про безпеку тих,
кого народили на цей світ. Людина – вінець природи, проте й вона підвладна всім
небезпекам навколишнього світу та тим, які створила для себе сама: зброя,
хімічні сполуки, наркотики, транспорт тощо.
Жодне
з існуючих суспільств не змогло повністю ліквідувати загрози для життя і
здоров’я людини. В сучасних умовах особливого значення набуває проблема особистої
безпеки дитини, тому що через незахищеність дитини перед природним,
техногенним і соціальним оточенням потенційні загрози легко стають реальністю.
До цього можна також додати повну відсутність у юних громадян життєвого
досвіду. Саме тому всім нам, дорослим, необхідно максимально використати свій
досвід, знання та доступні засоби для вирішення проблеми особистої безпеки
дитини.
Безпека дітей.
Саме коштовне, що може бути в людини - його
діти. Це не гарна фраза, а сутність життя.
Починаючи з того
моменту, як дитина починає ходити, вона оточена небезпеками. Завданням батьків
і вихователів є усунення всіх джерел небезпеки, а також створення необхідного
для нормального розвитку дитини вільного простору пересування без обмеження
допитливості (для її віку) та інтересу
до того, що її оточує. Однак необхідно уникати необґрунтованих мір безпеки,
тому що це може негативно вплинути на ваших дітей і зробити їх невпевненими,
нездатними переборювати навіть незначні труднощі. Але не потрібно надавати їм і
зайву самостійність, тому що дитина,
залишена без догляду, більшою мірою піддана небезпечним подіям. Улаштовуйтеся так, щоб забезпечити
найбільшу безпеку дітям, якщо є можливість - то у чистому, спокійному районі,
близько від школи, дитячого садочку, щоб був ізольований від вулиці двір.
- Розглянемо деякі небезпеки, що можуть загрожувати дитині:
- Важкі предмети, які можуть упасти з полиці.
- Гострі предмети.
- Грубо оброблене дерево.
- Електричний струм.
- Елементи живлення ("батарейки”, акумулятори).
- Газові плити.
- Небезпечні рідини: окріп, оцет, одеколон, спиртне, отрути, кислоти, луги, розчинники.
- Водойми: можна потонути, при пірнанні можна наткнутися на гострий предмет.
- Лід на водоймах: можна провалитися; можна потрапити в непомітну ополонку.
- Лід на доріжках: можна підсковзнутися.
- Будівництво: ями, гострі предмети, будівельні машини, не обгороджені площадки на висоті.
- Дах: можна впасти.
- Собаки: можуть злякати, покусати, заразити сказом й іншими хворобами.
- Саморобна зброя: рогатки, луки, самостріли й ін.
- Вікно, балкон: можна випасти.
- Викрадачі дітей.
- Автомобільна дорога.
- Автомобіль, що маневрує у дворі.
- Залізниця : вихор від поїзда може збити з ніг.
- Крута гірка.
- Люк на тротуарі.
- Яма підвального вікна.
- Юрба, у лісі – можна заблукати.
Особливі
небезпеки для самих маленьких.
ü Маленькі предмети можуть бути проковтнуті
дитиною.
ü Мотузка, великий шматок тканини: дитина може заплутатися й задихнутися.
ü Гострий або твердий край ліжка, іграшка із твердою гранню або штирем.
ü Пластиковий мішок: дитина може
надягти його на голову й задихнутися.
ü Нова їжа може викликати алергію. Давайте пробувати новий продукт у невеликій кількості.
ü Небезпечні гучні метушливі ігри: діти
збуджуються, перестають зважати на небезпеку.
Захист дітей від шкідливого впливу навколишнього середовища
(Рекомендації батькам та дітям) методичний посібник