Середа, 24.04.2024, 05:57Вітаю Вас Гість | RSS
Alter ego
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 73
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Оригінальність підходу


Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку навичок — це підхід у формуванні чи підтримці здорового способу життя, його передумов через розвиток знань, ставлень та навичок з використанням різноманітного досвіду навчання, з акцентом на залученні до участі у цьому процесі. Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку навичок я реалізую шляхом впровадження тренінгової роботи на уроках основ здоров’я та курсах «рівний-рівному» , «профілактика ризикованої поведінки» і «корисні навички» .

Тренінг - це одночасно цікавий процес пізнання себе та інших, спілкування, ефективна форма опанування знань, інструмент для формування умінь і навичок, форма розширення досвіду.

Існує декілька підходів до превентивного навчання. Традиційними підходами вважають інформаційний, залякування ,моральний, емоційний та організація дозвілля . Більш сучасні підходи  — психосоціальні — це "психологічне щеплення”, формування навичок опору тискові,  розвиток особистісної та соціальної компетентності .

Залежно на якому етапі  розвитку проблеми та її впливу на ту чи іншу соціальну групу проводяться профілактичні заходи , розрізняють такі види профілактики : первинна,вторинна і третинна. Шкільний курс "Основи здоров'я” виконує завдання первинної профілактики .

Існують різні підходи до організації первинної профілактичної роботи з учнями. Зазвичай називають сім основних підходів (на практиці використовуються різні їхні поєднання): надання інформації ,емоційне навчання , апеляція до цінностей і знань , виховання протидії , надання альтернативи, вплив соціального середовища й однолітків , зміцнення здоров'я.  На сучасному етапі розвитку профілактичної роботи одним із найперспективніших є підхід , який у деякій літературі має назву "модель факторів ризику і захисту”, що полягає у зменшенні факторів ризику та посиленні факторів захисту.

Чому я вважаю метод тренінгу найкращим для формування здорового способу життя :

За яких умов навчання найефективніше ?

* Коли навчання відповідає інтересам і потребам тих, хто навчається;

* Коли навчання відбувається в комфортному середовищі ;

* Коли ті ,хто навчаються , є активними учасниками навчання ;

* Коли для навчання використовуються методи , що відповідають різним стилям і способам навчання;

* Коли під час навчання люди досягають успіхів ;

* Якщо достатньо часу для засвоєння нових знань і навичок.

Метод тренінгу задовольняє більшість цих умов. Тренінг — це цікавий процес пізнання себе та інших; спілкування в довірчій атмосфері; ефективна форма засвоєння знань; спосіб формування вмінь і навичок; форма розширення досвіду.

У тренінгу використовуються методи, які спрямовані на стимуляцію взаємодії учасників — інтерактивні методи. Вони забезпечують : можливість активного  обговорення, осмислення й індивідуального сприйняття інформації кожним учасником; реалізацію спільної діяльності в режимі рівноправного спілкування; формування навичок ефективного спілкування, самостійного мислення й поведінки; створення психологічно комфортних умов навчання, при яких учасник відчуває свою успішність, інтелектуальне зростання.

Предмет "Основи здоров’я”— унiкальне досягнення сучасної школи. Вiн дає дiтям шан сформувати важливі життєві уміння , які допоможуть їм зберегти здоров’я, гармонiйно розвиватись в майбутньому стати успiшними , стiйкими до викликiв сучасного свiту.

Досягти цього можна лише за умови ефективного навчання, що приносить задоволення дiтям. Саме такою є освiта на основнабуття життєвих навичок (ООЖН). Це високоефективна педагогiчна технологiя, яка позитивно сприймається учнями, їхнiми батьками вчителями. ООЖН поєднує здобутки сучасної психологiчної науки з тисячолiтнiм педагогiчним досвiдом людства.Освіта на основі набуття життєвих навичок підвищує особистісний потенціал дитини , навчає творчо розв'язувати проблеми , долати тривоги і стреси , створює своєрідний "поведінковий імунітет” до невиправдано ризикованої поведінки .

ЇЇ визнано найефективнішою у запобіганні тютюнопаління , вживання наркотиків , алкоголю , насиллю та іншим негативним явищам у підлітковому середовищі .Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку навичок — це підхід у формуванні чи підтримці здорового способу життя, його передумов через розвиток знань, ставлень та навичок з використанням різноманітного досвіду навчання, з акцентом на залученні до участі у цьому процесі. Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку навичок я реалізую шляхом впровадження тренінгової роботи на уроках основ здоров’я та курсах «рівний-рівному» , «профілактика ризикованої поведінки» і «корисні навички» .

Наявність життєвих навичок впливає на здатність учнівської молоді захистити себе від загроз здоров’ю, сформувати вміння сприймати позитивні моделі поведінки та стимулювати здорові відносини. Життєві навички пов’язані iз конкретними рішеннями щодо здоров’я, такими як не курити, дотримуватися принципів здорового харчування або приймати безпечні та зважені рішення у стосунках з іншими людьми.

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів